Verbeter met dit verbluffende verbeteringsmiddel het geheugen!

Verbeter met dit verbluffende verbeteringsmiddel het geheugen!

Als je een nieuwe, geavanceerde benadering van geheugenverbetering wilt om het geheugen in het algemene dagelijkse leven te verbeteren of om ADD/ADHD te bestrijden, vraag dan je arts om fosfatidylserine voor te schrijven.

Deze verbinding verbetert het geheugen en de concentratie bij mensen die lijden aan leeftijdsgebonden geheugenverlies en vroege stadia van de ziekte van Alzheimer. De huidige geneesmiddelen op de markt voor het verbeteren van het geheugen zijn Cognex (tacrine) en Aricept (donepezil), de enige door de FDA goedgekeurde voorgeschreven medicijnen voor geheugenverbetering.

Fosfatidylserine lijkt in onderzoeken net zo goed, zo niet beter, te werken als deze twee geneesmiddelen en heeft geen schadelijke bijwerkingen. Van Tacrine is bekend dat het leverbeschadiging veroorzaakt. Voor anderszins gezonde personen, die simpelweg hun mentale vaardigheden en hun geheugen in het algemeen willen verbeteren, is de optimale aanbevolen dosis dagelijks een capsule fosfatidylserine van 100mg.

Voor ernstiger geheugenverlies werken twee of drie capsules van 100mg per dag vaak veel beter. Van meer dan 300mg per dag is niet aangetoond dat het een merkbare verbetering in het geheugen veroorzaakt. Fosfatidylserine kan ook samen met het andere populaire geheugenverbeteringssupplement Gingkgo biloba worden ingenomen. Dus wat is de optimale dosering voor het toevoegen van Gingkgo biloba aan het gebruik van fosfatidylserine? Voor elke 100mg fosfatidylserine moet je 40mg Gingkgo biloba innemen.

Het innemen van alleen Gingkgo biloba heeft niet de opmerkelijke resultaten die van fosfatidylserine zijn aangetoond. Als je de twee samen zou innemen, zou het uiteindelijk kunnen helpen om de resultaten te bereiken waarnaar je op zoek bent. Deze formule werkt ook geweldig voor patiënten met ADD/ADHD. In een recent onderzoek van de Universiteit van Westminster merkte 70% van de studenten met klinische ADHD na het innemen van fosfatidylserine gedurende een maand vanwege de geheugenverbetering betere prestaties tijdens het studeren.

Zowel Gingkgo biloba als Phosphatidylserine worden in reformwinkels verkocht en hebben geen ongewenste bijwerkingen zoals de reguliere ADD/ADHD-medicijnen Ritalin, Adderall, Concerta, Strattera enz. Met dit effectieve arsenaal aan supplementen voor geheugenverbetering is het echt niet nodig om gevaarlijke medicijnen te gebruiken om het geheugen te verbeteren. Bezoek onze website voor meer informatie!

 

ADHD-patiëntervaring met Modafinil

Ik neem al ongeveer drie maanden Modafinil op maandag tot en met vrijdag. Ik ben ongeveer 40 jaar oud, klinisch gediagnosticeerd met ADHD, en zelf gediagnosticeerd als lui.

Het heeft mijn leven ten goede veranderd. Ik heb een ernstig gebrek aan motivatie en ik ben gediagnosticeerd met ADHD. Ik weet niet zeker hoe hyperactief ik ben, maar ik heb moeite met me concentreren. Ik kan heel hard werken op het laatste moment als een taak voltooid MOET worden, of in een omgeving waar veel mensen werken aan een gemeenschappelijk doel. Ik vind het ook leuk om dingen rond het huis te doen, en aan projecten te werken, maar ik vind het moeilijk om met dingen aan de slag te gaan.

 

Mijn huidige baan geeft me veel tijd om mijn eigen prioriteiten te plannen en over het algemeen dwaal ik af. Dat is voor het grootste deel heel mooi, want ik hou van mijn werk. Ik word het gewoon zat om alles voortdurend tot het laatste moment te laten, en onnodige stress aan mijn leven toe te voegen, omdat ik me zorgen maak of ik de dingen wel of niet op tijd gedaan krijg. Ik word het ook zat van een volledig weekend door te brengen met het lezen van mijn telefoon, tijd te verspillen en me zorgen te maken over hoeveel dingen ik op maandag moet doen, omdat ik alles heb uitgesteld. Ik was het zat om gewoon op dingen te wachten in plaats van ze te verwezenlijken.

Ik las over Modafinil, en ik dacht dat ik het eens zou uitproberen.

Het is geweldig.

Begrijp me niet verkeerd, ik moet nog steeds mijn eigen problemen oplossen. Ik kan zeker Modafinil innemen, en de hele dag zitten, op mijn telefoon lezen of videospellen spelen. Met Modafinil vind ik het echter 10 keer makkelijker om op te staan en aan een project te beginnen, en 10 keer moeilijker om te stoppen met werken als ik eenmaal begonnen ben. Het heeft me energie en een enthousiasme voor productiviteit gegeven dat ik niet heb gehad sinds ik 20 jaar geleden een tiener was.

Ik zou kunnen zeggen dat het allemaal een placebo kan zijn, maar mensen om mij heen hebben het op het werk en in mijn persoonlijke leven gemerkt. Op het werk heb ik opmerkingen gekregen van mijn collega’s en anderen boven mij dat ik echt productief ben, en ze zijn verbaasd over wat ik allemaal kan bereiken. Ik ben genomineerd voor werknemer van de maand, minstens twee keer door twee afzonderlijke mensen sinds ik met Modafinil begon.

In mijn persoonlijke leven werd me verteld dat ik de laatste tijd heel productief ben geweest en dat ik heel wat doe-het-zelftaken heb afgerond waarvan ik nooit had gedacht dat ik ermee aan de slag zou gaan, laat staan dat ik ze zou afmaken. Ook ben ik uiteindelijk begonnen met een dieet en ben ik 20 pond kwijtgeraakt. Ik heb nog een lange weg te gaan, maar ik leek nooit aan de slag te kunnen vóór Modafinil.

Ik weet dat dit over de top klinkt, en niet iedereen zal dezelfde resultaten krijgen, maar ik kan naar mijn leven kijken en concrete voorbeelden geven van Modafinil’s hulp in mijn leven, en ik weet dat ik me gewoon beter voel. Meer gemotiveerd, energieker en beter. Ik ben altijd beter geweest in het plannen dan actie te ondernemen en Modafinil stelt me in staat om mijn planning voor de toekomst te combineren met mijn acties in het nu.

 

Te weinig slaap? 5 slaaptips

Te weinig slaap? 5 slaaptips

Heb jij ook zo’n moeite met vroeg opstaan of standaard een ochtendhumeur? Slaaptekort zorgt voor verminderde concentratie en een energieloos gevoel wat erg gevaarlijk is tijdens bijvoorbeeld autorijden. Maar ook fysiek kan een gebrek aan slaap gevaarlijk zijn door een verminderd immuunsysteem en grotere kans op hart- en vaatziekten. Extreem slaaptekort kan leiden tot (tijdelijke) psychologische problemen zoals angstaanvallen, hallucinaties, agressie en paranoia. Daarnaast zorgt slaaptekort voor meer hongergevoel dat tot ongezond eten en overgewicht kan leiden en een slechtere huid. Kortom, een goede nachtrust is heel belangrijk. Maar hoe kun jij er nou voor zorgen dat je beter slaapt?

Te veel cafeïne

Ten eerste is er natuurlijk het “laag hangende fruit”, de gewoonte die ervoor zorgt dat je een stuk minder goed in slaap kunt vallen die al gelijk voor een heel verschil zal zorgen wanneer je ermee stopt: het drinken van hete dranken zoals koffie of thee of frisdranken zoals cola waar cafeïne in zit vlak voor het slapengaan. Het beste is om na twee uur ‘s middags helemaal geen cafeïne meer te nuttigen. Ook in chocolade zit cafeïne en je kunt het beste niet te veel eten het uur of half uur voordat je gaat slapen, vooral geen zware maaltijden.

Slaap app

Dan is er de gewoonte die voor veel mensen vaak moeilijker is om te doorbreken maar ook voor een groot verschil kan zorgen: het kijken naar felle beeldschermen vlak voor het slapengaan. Het blauw licht zorgt ervoor dat je klaarwakker bent of blijft. Bij sommige telefoons kun je de helderheid instellen of een blauwlichtfilter instellen. Ook zijn er speciale brillen en apps te koop die blauw licht filteren. Het beste is natuurlijk om minstens een half uur voor het slapengaan geen beeldscherm meer te bekijken of alleen heel kort. Het lijkt tijdverspilling, maar je krijgt er ook wat voor terug.

Slaapkamertemperatuur

Actief bezig zijn of een wandeling in de buitenlucht ‘s avonds heeft een gunstig effect op de tijd die nodig is om in slaap te vallen. Daarnaast zijn een luchtige pyjama en dekbed die niet te warm zijn en een lage slaapkamertemperatuur ook gunstig, tenzij het winter is en buiten vriest. Heb je ook wel eens gedacht aan jouw slaap hygiëne? Het is heel belangrijk om jouw slaapkamer schoon te houden, het bed regelmatig te verschonen en eens een raam open te zetten, zodat je geen ademhalingsproblemen kunt krijgen die de kwaliteit van jouw slaap negatief beïnvloeden.

Niet kunnen ontspannen

De voornaamste reden die wordt genoemd waardoor mensen de slaap niet kunnen vatten is ook de moeilijkste, wanneer al het andere al geprobeerd is maar niet heeft geholpen. Veel mensen hebben stress waardoor ze ‘s nachts nog aan het piekeren zijn en een onrust voelen in hun lichaam. Stress overdag valt echter niet vaak te vermijden. Hoewel het kan helpen om over jouw problemen te praten met vrienden, kan dat niet altijd. Een coach of psycholoog is erg duur en geeft pas na lange tijd resultaat. Kruidenpreparaten zoals melisse, hop, valeriaan en kamille of melatonine kunnen dan een uitkomst zijn.

Slaaptekort

Hoewel het kan lijken alsof je jouw nachtrust helemaal niet kunt beïnvloeden, heb je het dus voor een groot deel wel in de hand. Dit zijn maar een paar tips, maar er zijn op de website ZoBegaafd.nl meer trucs te lezen om toe te passen. Heb je het gevoel dat je er alles aan doet om een betere nachtrust te creëren maar werkt er helemaal niets? Neem het probleem dan zeker serieus, aangezien het een grote invloed kan hebben op jouw gezondheid en functioneren. Ga dus eens naar de huisarts en leg dat uit. Wellicht kun je geholpen worden. Je bent zeker niet de enige met slaapproblemen!